De eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marcella Polak - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marcella Polak - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Marcella Polak

Blijf op de hoogte en volg Marcella

02 Maart 2016 | Suriname, Paramaribo

Gu morgu!

Vanaf aanstaande zaterdag zit ik alweer 2 weekjes in het zonnige Suriname. Ofja, zonnig.. Heb nu al erg veel regen gehad, maar gelukkig is het nog steeds erg warm. De temperatuur hier is rond de 30 graden, vandaar dat ik ook al meteen de derde dag knalrood was. Ik verblijf hier in een studentenhuis met in totaal 20 kamers. Er zijn nu 16 kamers bezet en morgen komen er nog 2 anderen studenten bij. Het is heel gezellig hier en je bent nooit alleen, wat erg fijn is hier. Ondanks dat er nu 16 studenten wonen hier, zijn er ook nog andere bewoners. Zoals kakkerlakken, gekko's en andere gekke beesten.

Vorige week dinsdag ben ik begonnen met mijn stage op de Prinses Amalia basisschool. En wat heb ik het naar me zin daar! Een hele leuke klas en ook hele leuke collega's. Het is ongeveer een halfuurtje fietsen vanaf mijn huis. Ik heb wel geluk dat 4 andere meiden uit mijn huis dezelfde richting op moeten fietsen, anders had ik niet met de fiets gegaan.. Ze rijden hier erg gevaarlijk en van een snelheidslimiet hebben ze volgensmij ook nog nooit van gehoord. En daarbij rijden ze ook nog eens aan de linkse kant! De eerste dagen was dat erg lastig, steeds als ik op een nieuwe weg kwam ging ik automatisch aan de rechtse kant fietsen.. Oeps. Nu ben ik er eigenlijk wel aan gewend, dus waarschijnlijk als ik terug in Nederland ben fiets ik daar nog steeds links, haha.

De tweede dag van mijn verblijf hier heb ik met Chico een city tour gedaan. Hierbij zijn we naar de Javaanse markt geweest en naar de Palmentuin. Bij die Javaanse markt mocht ik proeven van allerlei exotische Javaanse vruchten. De palmentuin was ook erg bijzonder om te zien.

Vorig weekend ben ik met 3 anderen van mijn huis naar club Euphoria geweest waar Walshy Fire van Major Lazer optrad en Damaru. Was echt super gaaf, alleen een beetje jammer dat al die Surinaamse mannen meteen op je af komen en met je willen dansen. Maar die dansen niet normaal, het enige wat ze doen hier is een beetje tegen elkaar aan lopen schuren. Maar als je aangeeft dat je het niet wilt, dan respecteren ze dat gelukkig wel!

Op zondag ben ik naar de plantage van Marienburg geweest en naar de dijk van Nieuw-Amsterdam. Wat is het daar mooi zeg! Heb een paar foto's van de natuur toegevoegd bij mijn foto's. 's Avonds zijn we naar een culturele dans geweest waarbij de dansers in een trans werden gebracht. In die trans dachten die dansers dat ze dieren waren. Het was zo vreemd om te zien, maar wel erg grappig.

Maandag ben ik met stage naar het kinderboekenfestival geweest, dat was wel heel leuk om mee te maken. Alleen jammer dat dit in de brandende zon moest op het heetste punt van de dag.

Gisterenavond hebben we met een grote groep meegedaan aan een hiphop les en wat konden we het goed zeg... Het leek nergens op volgens mij, haha. Tijdens de les kwamen er allerlei Surinaamse jongens binnen die naar ons ging kijken, dat was wat minder. Na de les hebben wij mogen genieten van hun danskunsten. Maar wauw, dat was echt gaaf om te zien, je merkt wel dat die Surinaamse jongens echt gemaakt zijn voor hiphop.

Nu ga ik nog lekker van het zonnetje genieten!

Mo Syi!

  • 02 Maart 2016 - 19:17

    Jacqueline:

    Heer Marcella, volgende x willen we wel zo'n filmpje zien dat je met die Surinaamse mannen aan het dansen (schuren) bent. hihihi.

  • 02 Maart 2016 - 20:18

    Diana:

    Leuk verslag, kijk uit naar het volgende verslag en fijn dat je het zo naar je zin heb.
    Groetjes uit het koude natte Nederland. Xxx

  • 02 Maart 2016 - 21:13

    Ilma:

    Leuk Marcella dat je het zo naar je zin hebt in Suriname. Je hebt al veel gedaan zo te zien, en ook dat je stage plek gezellig is. Je zal in ieder geval wel lekker bruin terugkomen want hier is het nat en koud. Geniet ervan Marcella

  • 03 Maart 2016 - 08:00

    Sharon Schotel:

    Hee Marcella,
    Wat super gaaf om te lezen! Je hebt al een hoop gezien en gedaan!
    Ik heb me aangemeld voor je verhalen, ik wil er geen 1 missen!
    Geniet er van!
    Groetjes Sharon

  • 03 Maart 2016 - 12:31

    Amy:

    Leuk om te lezen! We volgen je met heel de klas!

  • 03 Maart 2016 - 13:18

    Renza:

    Wat fijn dat het goed met je gaat ! erg leuk verslag geschreven ,ik blijf je volgen haha.Wat heb je al veel gezien en gedaan en beleefd Pas goed op jezelf xxx

  • 03 Maart 2016 - 16:30

    Thea:

    Wat leuk om te lezen Marcella fijn dat je het zo naar je zin hebt. En ook leuk om je zo te kunnen volgen. Groetjes.

  • 21 Maart 2016 - 15:12

    Toos Busio:

    Hoi Marcella, fijn dat je het naar je zin hebt en leuke dingen kan doen. Veel zon en warmte is natuurlijk altijd goed stuur een beetje deze kant op dat kunnen we hier wel gebruiken. Ook dat zal wennen zijn wanneer je terug bent maar dat duurt nog ff. Groetjes uit de "Plas" ook van Ton en ons Ma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcella

Hallo allemaal! Mijn naam is Marcella Polak en ik ben 17 jaar. Op 20 februari ben ik begonnen aan mijn avontuur naar het zonnige Suriname. Hier ga ik de komende 3 maanden stage lopen op een basisschool in Paramaribo.

Actief sinds 02 Maart 2016
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 2130

Voorgaande reizen:

02 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

20 Februari 2016 - 19 Mei 2016

Suriname

Landen bezocht: